نوشته شده توسط : محسن

وی چین چیست ؟

وی چین (VeChain) یک پلتفرم بلاکچینی است. این پلتفرم به منظور مدیریت زنجیره تامین و فرآیندهای کسب و کارها طراحی شده است. به زبانی ساده، هدف ویچین ساده سازی این فرایندها و جریان اطلاعات برای زنجیره‌های تامین پیچیده است. این کا با استفاده از از فناوری دفتر کل توضیع شده (DLT یا distributed ledger technology) انجام می‌شود.

پلتفرم وی‌چین دو توکن دارد: یکی VeChain Token با نام اختصاری VET. و دیگری VeChainThor Energy با نام اختصاری VeChainThor Energy. اولی برای انتقال ارزش از طریق شبکه VeChain استفاده می‌شود. و دومی نیز به عنوان یک سوخت برای سرعت دادن به معاملات.

اما به صورت کلی، باید بگوییم که ویچین، از معتبرترین شرکت‌های بلاکچینی چین است. این پلتفرم غول‌هایی مثل PwC و دولت چین مشارکت دارد. موضوعی که باعث می‌شود افراد به آینده آن خوشبین باشند. تا پیش از این، VET بر روی بلاکچین اتریوم بالا آمده بود. اما در حال حاضر بلاکچین اختصاصی ویچین راه افتاده است. با توجه به سرعت رشد این شرکت، و همکاری آن با شرکت‌های بزرگ کشور چین، جایگاه این ارز روز به روز در دنیای ارزهای دیجیتال بالاتر می‌رود.

این مطلب در یک نگاه

  • وی‌چین یک پلتفرم بلاکچینی برای فرآیندهای تجاری و کسب و کارها است. از جمله زنجیره تامین و مدیریت چرخه محصول.
  • وی‌چین در آینده قصد دارد به یک بستر برای ICO ها و انجام معاملات بین دستگاه‌های مبتنی بر اینترنت اشیا تبدیل شود.
  • وی‌جین دو توکن دارد: VeChain token یا VET و VeChain Thor Energy یا VTHO.

وی چین

در مقاله وی‌چین آمده است که هدف آن «ساخت یک پلتفرم قابل اعتماد برای کسب و کارها با هدف تسهیل جریان اطلاعات شفاف، همکاری کارآمد و انتقال ارزش سریع» در فرآیندهای تجاری است.

داده‌های زنجیره تامین برای فرآیندهای تجاری در حال حاضر به طور شفاف بین اجزای آن به اشتراک گذاشته نمی‌شود. این امر بر جریان اطلاعات، که باز هم به طور شفاف برای همه قابل دسترسی نیست، تأثیر می‌گذارد.

با توجه به مقاله ویچین، فناوری blockchain می‌تواند «مشکل اطلاعات نامتقارن را از بین ببرد، و مشخص کند که هر اطلاعاتی متعلق به چه کسی است، و به آن شخص قدرت دهد». پلتفرم VeChain ادعا می‌کند که نمای 360 درجه‌ای از اطلاعات لازم در رابطه با یک محصول و فرآیندهای تجاری آن – از ذخیره سازی و حمل و نقل تا عرضه- را به ذینفعان مجاز آن ارائه می‌کند و شفافیت بیشتری را در بازار ایجاد می‌کند.

به عنوان مثال، از این بستر می‌توان برای ردیابی کیفیت، اصالت، دمای نگهداری و محیط حمل و نقل استفاده کرد. حتی می‌توان تحویل یک بسته دارویی را درست از کارخانه تا تحویل نهایی آن به مشتری نهایی دنبال کرد.

ویی چین برای دستیابی به این هدف، از تراشه‌های هوشمند (smart chips) یا برچسب‌ها و سنسورهای شناسایی فرکانس رادیویی (RFID) استفاده می‌کند. این ابزار اطلاعات اصلی را بر روی شبکه پخش می‌کنند و در هر زمانی توسط ذینفعان مجاز آن قابل دسترس می‌باشند. استفاده از سنسورها بدین معنی است که می‌توان تمام پارامترهای مربوط به محصول را بطور مداوم کنترل کرد. این اطلاعات حتی در صورت وجود مشکلات می‌توانند به ذینفعان مربوطه ابلاغ شود. یا اگر یک بسته دارو خارج از محدوده دمای مشخص شده نگهداری شود، از تولیدکنندگان گرفته تا مشتریان از آن مطلع می‌شوند. به این ترتیب امکان بهبود خدمات و کنترل کیفیت فراهم می‌شود.

در مثال دیگر، پلتفرم VeChain می‌تواند به صاحبان کسب و کارها این امکان را دهد تا با استفاده از داده‌های خود، مذاکرات بهتری را با شرکت‌های بیمه خود داشته باشند.

تاریخچه وی چین

ویچین در سال ۲۰۱۵ توسط سانی لو (Sunny Lu)، مدیر ارشد سابق Louis Vuitton China تأسیس شد. این شرکت به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های Bitse، یکی از بزرگترین شرکتهای بلاکچینی چین شروع به کار کرد.در ابتدا، توکن VEN روی بلاکچین اتریوم کار می‌کرد. ویچین در سال 2018 به بلاکچین خود منتقل شد و خود را مجددا معرفی کرد. نام بلاکچین ون، به عنوان بخشی از بازسازی برند جدید آن در سال ۲۰۱۸، به VeChainThor تغییر کرد.

اهداف پلتفرم بلاکچینی ویچین در مقاله آن شرح داده شده است. هدف اصلی، ایجاد تحول در صنعت زنجیره تامین با شفاف ساختن اطلاعات است. در آینده ، این بلاکچین آن قصد دارد تا برنامه‌های غیرمترکز شده (dApps) و سکه های اولیه (ICO) را بر روی ویچین داشته باشد.

برای این منظور، ویچین در سال‌های متمادی همکاری‌های استراتژیکی را با چندین شرکت منظور دستیابی به این هدف انجام داده است. در میان اینها، مهمترین مورد مربوط به شرکت حسابداری  PricewaterhouseCoopers  یا PwC است. این شرکت بلاکچینی با شرکت چینی Jiangsu Electronics برای استفاده از تراشه‌های سفارشی RFID در پلتفرم خود و شرکت خودروسازی رنو برای عملیات تولید خود همکاری‌هایی را توسعه داده است. ویچین همچنین شریک تکنولوژی دولت برای Gui’an، یک منطقه توسعه اقتصادی برای دولت مرکزی است.

بلاکچین وی چین

پلتفرم بلاکچینی VeChainThor، دو توکن دارد. VET و VeChain. توکن VET، ارزش یا «پول هوشمند» قراردادهای هوشمند را منتقل می‌کند. به عبارتی دیگر، معاملاتی که در برنامه‌های غیرمتمرکز (dApp) و در بلاکچین VeCahin اتقاف میافتد، از VET استفاده خواهند کرد. این توکن برای سرمایه گذاری توسط عموم مردم در دسترس است. توکن VTHO، مخفف VeChainThor Energy است و به عنوان انرژی VeThor شناخته می‌شود. این توکن برای نیرو بخشیدن به معاملات که در VeChain انجام می‌شود استفاده می‌شود و برابر با هزینه انجام معاملات در بلاکچین آن است.

تفاوت VET و VTHO

تفاوت VET و VTHO در این است که اولی برای عموم مردم است، و دومی برای توسعه دهندگان. درست مانند مفهوم مشابهی که برای Ether در شبکه اتریوم و GAS در شبکه نئو وجود دارد، توسعه‌دهندگان در شبکه ویچین نیز برای آنکه بتوانند تراکنش و معامله‌ای را در برنامه‌های غیرمتمرکز خود انجام دهند، باید مقداری VTHO داشته باشند و هزینه آن را با این توکن پرداخت کنند. در واقع عموم افراد و کاربران این شبکه، با VTHO سر و کار ندارند. این ارز تنهای برای توسعه دهندگان است. عموم مردم برای سرمایه‌گذاری می‌توانند از همان توکن VET استفاده کنند.

تفاوت ویچین با اتریوم در این است که هزینه تراکنش‌ها در شبکه اتریوم، با استفاده از یک توکن، یعنی توکن بومی آن ether انجام می‌شود. و خب ارزش و قیمت ether نوسان دارد (که نکته منفی‌ای برای توسعه‌دهندگان است. چرا که ریسک آن‌ها را بالا می‌برد). اما در شبکه ویچین، توکن مورد نیاز برای پرداخت هزینه‌های توسعه‌دهندگان، از توکنی که عموم مردم می‌توانند در آن سرمایه‌گذاری کنند جدا شده است. به بیانی دیگر، توسعه دهندگان باید مقدار اتر مورد نیاز برای معاملات خود را تخمین بزنند. اگر تخمین آنها نادرست باشد معامله انجام می‌شود. ویچین سعی کرده است تا این مشکل را حل کند.

در واقع، خرید و فروش وی چین (VET) برای عموم ممکن است، اما دومی تها برای توسعه دهندگان است.

کیف پول‌های وی چین

کیف پول‌های معرفی شده در سایت ویچین برای نگه‌داری این ارز به این شرح است.

کیف پول‌های رسمی: VeChainThor Wallet

کیف پول‌های دیگر:

Trust Wallet – Cobo Wallet – Atomic Wallet –  Arkane Wallet –  MySafeWallet – Guarda Wallet – Ellipal

مزایا و ویژگی های قابل توجه وی چین

زنجیره تامین کسب و کارها در بلاکچین

بلاکچین VeChainThor، به عنوان یک پلتفرم بلاکچینی عمومی پیشرو در سطح جهانی، یک ساختار جامع حاکمیت و یک الگوی اقتصادی قوی را فراهم می‌کند‌، که می تواند یک پلتفرم اکوسیستم تجاری آزاد و قابل اعتماد ایجاد کند تا بتواند یک جریان اطلاعات شفاف، همکاری کارآمد و انتقال ارزش پر سرعت را انجام دهد.

 

برخی از سوالات متداول درباره وی‌چین

خرید وی‌چین در ایران با ریال چگونه ممکن است؟

علاوه بر ارزهای دییجتال معروف، خرید و فروش ویچین نیز در برخی از پلتفرم‌های آنلاین معامله ارزهای دیجیتال ایرانی نیز ممکن شده است. شما یا می‌توانید ارزهای دیگری را تهیه کنید، و سپس آن ارزها را در صرافی‌های معتبری مانند بایننس (همیشه وی‌پی‌ان شکن داشته باشید) به VET تبدیل کنید. یا می‌توانید این توکن را به طور مستقیم از صرافی‌های مانند رابکس تهیه کنید. رابکس همواره تلاش دارد تا خرید وی چین و فروش وی چین را با قیمت مناسب برای شما فراهم کند.

آیا خرید ویچین بدون احراز هویت ممکن است؟

خیر. درست مانند معالمه و خرید و فروش سایر ارزها این امر ممکن نیست. خرید و فروش وی چین در حوزه ی سرویس های مالی و تکنولوژی است. بنابراین برای جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی مثل پول‌شویی و استفاده از کارت های سرقت شده، هویت کاربران باید کاملا مشخص شود.
به خاطر همین موضوع همه‌ی صرافی‌های دیجتال معتبری که در ایران فعالیت می‌کنند حتما کاربران خود را احراز هویت می‌کنند.



:: برچسب‌ها: پی جین , رابکس ,
:: بازدید از این مطلب : 160
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن

ترون چیست

ترون (Tron) نوعی سیستم سرگرمی غیرمتمرکز و پلتفرمی برای اشتراک گذاری محتوا است که با استفاده از تکنولوژی بلاک چین و شبکه همتا به همتا (Peer to Peer) کار می‌کند. این پروتکل به تمامی کاربران امکان انتشار، ذخیره سازی و مالکیت دیتا و محتوا را بصورت کاملاً رایگان، غیرمتمرکز و خودکار می‌دهد.

میتوانید Tron را به عنوان نسل بعدی شبکه های اجتماعی در نظر بگیرید که با استفاده از آن می‌توانید محتوا تولید کنید و آن را با دیگر افراد در هر نقطه از دنیا به اشتراک بگذارید. ترونیکس یا TRX واحد اصلی حساب ها در بلاک چین ترون است و در واقع پولی است که برای تولید محتوا به شما داده می‌شود. این ارز رمزنگاری شده با نماد TRX شناخته می‌شود. در این مقاله ما شما را با ارز دیجیتال ترون و ویژگی های مختلف آن آشنا خواهیم نمود.

معرفی ارز دیجیتال ترون

برای درک بهتر ارز دیجیتال ترون بهتر است که از مبانی اولیه آن آغاز کنیم. پروتکل TRON در میان بزرگ ترین سیستم عامل های مبتنی بر بلاک چین دنیا قرار دارد. این شبکه بسیار مقیاس پذیر و دارای توان عملیاتی زیادی است. یکی از محتواهای تولیدی توسط ترون برنامه های غیرمتمرکز (DApps) است. ترون قادر به پشتیبانی طیف گسترده‌ای از برنامه های غیرمتمرکز در شبکه خود میباشد.

افرادی که طرفدار شبکه‌های اجتماعی، بازی‌ها و دیگر سرگرمی های آنلاین هستند در آینده حتماً از کارایی شبکه ترون لذت خواهند برد. در حقیقت کاربران با استفاده از شبکه Tron می‌توانند اپلیکیشن و برنامه‌های غیرمتمرکز برای این سرگرمی ها را بسازند.

با استفاده از ارز دیجیتال Tron نه تنها شما می‌توانید محتوای تولیدی خود را با دیگران به اشتراک بگذارید، بلکه به شما به عنوان تولید کننده محتوا و دیتا پاداش نیز داده خواهد شد. این مدل دقیقا نقطه مقابل عملکرد شبکه های اجتماعی سنتی همانند فیسبوک است که در آن از محتوای تولیدی کاربران برای بدست آوردن منافع خود شبکه استفاده می‌شود. اما وقتی شما از ارز رمز پایه ترون استفاده می‌کنید کنترل دیتای شما دست خودتان است و برای دیتا و محتوا تولیدی به شما پاداش داده خواهد شد.

Tron اهداف بلند مدتی دارد که از 6 فاز تشکیل شده و گفته می‌شود که توسعه آن تا سال 2027 میلادی طول خواهد کشید.


ترونیکس یا TRX چیست؟

ترونیکس یا TRX ارز دیجیتال بومی بلاک چین ترون است. ترونیکس اولین بار در سپتامبر سال 2017 میلادی زمانی که ترون توانست توسط عرضه اولیه سکه (ICO) موفق خود بیش از 70 میلیون دلار سرمایه اولیه جمع‌آوری کند، ارائه شد.

در آن زمان TRX توکنی بود که روی پروتکل ERC20 (بلاک‌چین اتریوم) اجرا میشد. کمتر از یکسال بعد از عرضه اولیه سکه ترون و با توسعه بلاک چین آن، این ارز دیجیتال شبکه اصلی خود را ساخت و توکن ترونیکس از بلاک چین اتریوم به بلاک‌چین انحصاری Tron منتقل شد. به همین دلیل نیز ترونیکس یک کوین محسوب می شود نه توکن !

Tron شبکه انحصاری خود را در 25 ژوئن سال 2018 میلادی ایجاد کرد که این روز به عنوان روز استقلال ترون شناخته می‌شود و ترون هر ساله قرار است آن را جشن بگیرد. در حال حاضر ترون هنوز در حال جمع‌آوری توکن های ERC20 خود و سوزاندن آنها است تا تنها کوین های موجود در شبکه اصلی ترون باقی بمانند.

خرید ترون | فروش ترون


منظور از توکن های TRC10 و TRC20 چیست؟

براساس تعریفی که در وب سایت Tron آمده “TRC10” استانداردی فنی است که توسط بلاک چین ترون و بدون نیاز به ماشین مجازی ترون (TRON Virtual Machine) پشتیبانی می‌شود. اما “TRC20” استانداردی فنی است که برای قراردادهای هوشمند و بکارگیری ماشین مجازی ترون از آن استفاده می‌شود.

 امکان ساخت و عرضه توکن‌های TRC10 دلخواه در شبکه TRON به قیمت 1024 TRX برای کاربران وجود دارد. در این حالت سازندگان توکن نیاز به هیچ گونه دانش برنامه نویسی برای ساخت توکن خود ندارند و فرآیند ساخت توکن بسیار ساده است. یکی از شناخته شده ترین توکن های TRC10 توکن بیت تورنت (BTT) است.

در توکن‌های TRC20 امکان استفاده از قراردادهای هوشمند با استفاده از ماشین مجازی TRON وجود دارد. توکن ها بطور کامل با توکن های ERC20 سازگار هستند و در نتیجه به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد که قراردادهای اتریوم خود را به شبکه ترون منتقل کنند.

قراردادهای هوشمند امکانات نامحدودی دارند و تخریدوکن‌های TRC20 ویژگی‌هایی دارند که در توکن‌های TRC10 وجود ندارد. با این حال پیاده سازی توکن های TRC20 بسیار پیچیده‌تر از توکن های TRC10 است. یکی از شناخته شده ترین توکن‌های TRC20 توکن ANTE است که در پلتفرم محبوب TRONbet استفاده می‌شود.

 

منبع: ایسیگنال



:: برچسب‌ها: ترون , رابکس ,
:: بازدید از این مطلب : 152
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن

استلار چیست

استلار در سال ۲۰۱۴ و با ماهیتی تقریباً مشابه با ریپل متولد شد. جالب است بدانید که استلار را در واقع می‌توان شاخه یا فورک ریپل دانست. جد مک کالب، بنیانگذار ارشد ریپل با چند نفر از توسعه دهندگان بر سر مسائلی اختلاف نظر داشت که باعث شد در نهایت جد مک کالب ریپل را رها و روی استلار کار کند. در حالی که ریپل به ارائه راه حل برای انتقال بین بانک‌های سراسر جهان متمرکز است، استلار قصد تسهیل پرداخت‌های بین افراد را در سراسر جهان دارد. اما تقریباً شیوه کار هر دو یکی است.

لومن (XLM)، واحد ارز استفاده شده در شبکه استلار است و ۱۰۰ میلیارد از آن ایجاد شده‌است که رفته رفته و به صورت خودکار به بازار عرضه می‌شود. هر تراکنش در شبکه استلار فقط ۰٫۰۰۰۱ کارمزد دارد و کمتر از ۶ ثانیه انجام می‌شود.

در سایت رسمی، استلار خود را یک زیربنای پرداخت متن باز و توزیع شده معرفی می‌کند. پروتکل آن‌ها با استفاده از پرداخت‌های برون مرزی، امکان تبادل با ارزهای سنتی و با تبدیل خودکار را بین مردم سراسر جهان فراهم می‌کند. شبکه استلار غیرمتمرکز است اما مانند ریپل و برخلاف بیت کوین روی بلاک چینفعالیت نمی‌کند. ارز شبکه استلار یا همان لومن قابل استخراج نیست و توسط شرکت مقدار مشخصی ایجاد شده‌است.

به جز استفاده به عنوان ارز دیجیتال با کارمزد کم و سرعت بالا، استلار فراتر از یک ارز دیجیتال است. سازمان‌هایی مانند بانک و سیستم‌های مالی که اصطلاحاً در شبکه به آن انچر (Anchors) گفته می‌شود در شبکه ارتباطات را بررسی می‌کنند. انچرها نهادهای قابل اعتمادی هستند که نقش پل‌های ارتباطی را در شبکه استلار را ایفا می‌کند. مثلاً شما در آمریکا و دوست شما در فرانسه است و از شما درخواست پرداخت ۱۰۰ یورو می‌کند. شما می‌توانید از شبکه استلار استفاده کنید و معادل دلاری را برای دوستتان بفرستید. این پول در بانک فرانسه کاملاً خودکار تبدیل به یورو خواهد شد و به دست دوستتان خواهد رسید. پس استلار می‌تواند مانند بقیه ارزهای دیجیتال در ولت‌ها جابه‌جا شود یا از شبکه آن برای پرداخت‌های ارزی دیگر استفاده شود.

بنیان‌گذار شبکه استلار

بنیان‌گذار استلار فردی به نام مک کالب است که به دلیل مشکلاتی که با گروه ریپل پیدا کرده بود، آنجا را ترک کرد. با وجود تشابهات ساختاری استلار با ریپل تفاوت‌هایی میان این دو وجود دارد. برای نمونه، برخلاف ریپل شما برای عضویت در استلار نیازی به تأیید هویت ندارید و البته استلار بیشتر در میان افراد و عموم استفاده می‌شود. از طرفی استلار یک شرکت غیرانتفاعی و معاف از مالیات است.

رمزارز استلار

شبکه استلار ارزی به‌نام لومن (XLM) دارد که برای پرداخت کارمزدها از آن استفاده می‌شود. پرداخت در استلار از کارمزد بسیار پایینی (XLM 0.00001) برخوردار است که در مقایسه با بیت کوین هزینه‌ای ندارد. برطبق قانونی که در استلار وجود دارد هر کاربر باید حداقل یک لومن (XLM) در حساب خود داشته باشد تا بتواند از خدمات استفاده کند (بر خلاف ریپل که نیاز به 20 XRP می‌باشد). علاوه بر این، پلتفرم استلار از سطح امنیت بالایی نیز برخوردار است. سرعت تراکنش در شبکه استلار بین ۳ تا ۵ ثانیه می‌باشد و این شبکه توانایی پردازش ۱۰۰۰۰ تراکنش بر ثانیه را دارد.

مزایای استلار

یکی از فواید استلار را می‌توان در کشورهای در حال توسعه دید. کشورهای در حال توسعه یا کشورهایی که با تحریم روبه‌رو هستند و برای انجام معاملات تجاری خود و دستیابی به سرویس‌های مالی مشکل دارند، می‌توانند از استلار استفاده کنند. از دیگر فواید استلار می‌توان به تبدیل ارز دیجیتال به پول رایج کشوری اشاره کرد. بسیاری از افراد یا سرمایه‌گذاران ممکن است در ارتباطات خود به یک نوع ارز خاص نیاز داشته باشند و پلتفرم مالی استلار به دلیل ارتباط با بانک‌های بزرگ دنیا و شراکت با کمپانی IBM توانسته در این زمینه پیشگام باشد.

برای خرید و فروش استلار لومن، صرافی‌های رمزارزی وجود دارند که شما می‌توانید با ارزهایی چون دلار، یورو یا حتی بیت کوین ارز خود را خریداری کنید. استلار از ارزش بازاری مناسبی برخوردار است و می‌توان آن را در میان ده ارز دیجیتال برتر یافت. کراکن kraken یکی از صرافی‌هایی است که خریدوفروش استلار لومن انجام می‌دهد. این صرافی از امنیت خوبی برخوردار است و برای خرید از آن ابتدا باید با استفاده از پول رایج کشوری احراز هویت صورت گیرد. از دیگر امکانات این صرافی می‌توان به اتصال حساب بانکی بین‌المللی به حساب موجود در صرافی اشاره کرد. به دلیل جدید بودن استلار نمی‌توان فرمول مخصوصی برای رشد ارزش آن در نظر گرفت. بااین‌حال استلار از سال ۲۰۱۷ همانند ارزهای دیگر، رشدی صعودی داشته و در زمانی مشابه با ارزهای دیگر دچار کاهش ارزش شده‌است.

 

منابع: ویکیپدیا



:: برچسب‌ها: استلار , رابکس ,
:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن

بیت تورنت (BTT) چیست ؟

امروزه بسیاری از کاربران اینترنتی با پروتکل همتا به همتای بیت تورنت (BitTorrent) که توسط برن کوهن (Bram Cohen) اختراع شده آشنا هستند. بیتتورنت با استفاده از BTT، توکنی که بر روی شبکه ترون و با استاندارد TRC – 10 بالا آورده شده، پروتکل مشهور خود را گسترش می‌دهد تا یک اقتصاد مبتنی بر توکن را بر روی شبکه خود یعنی BitTorrent، برای شبکه سازی، پهنای باند و منابع ذخیره‌سازی ایجاد کند. اینگونه افراد می‌توانند از پهنای باند و فضای ذخیره‌سازی به اشتراک گذاشته شده در شبکه بهره‌مند شوند.

بیت تورنت به خالقان محتوا اجازه می‌دهد تا با مخاطبان خود ارتباط برقرار کرده و بدون هیچ واسطه‌ای ارز دیجیتال به دست آورند یا خرج کنند. در حالت آرمانی، کاربران بیتتورنت می‌توانند این بلاکچین را به صدها میلیون کاربر در سراسر جهان معرفی کتند و نسل جدیدی از خالقان محتوا را به وجود آورند و به طور مستقیم محتواها را بر روی وب برای یکدیگر بفرستند.

کاربران تورنت با چالش های زیادی مواجه هستند، سرعت دانلود و بارگذاری پایین و فایل‌هایی که به مرور زمان در دیگر در دسترس نیستند. با استفاده از توکن BTT، امکان دانلودهای سریع‌تر و طول عمر بالتر فایل‌ها در فضای وب فراهم می‌شود. ارز بیتتورنت برای اولین بار بر روی سرویس μTorrent Classic که بر روی ویندوز قابل اجرا بود، پیاده سازی می شد. 

بیت تورنت در نظر دارد تا پا را فراتر گذاشته و از ارز خود در موارد و کاربردهای بیشتری جز پهنای باند استفاده کند. مواردی همچون دسترسی منابع (مانند شبکه خصوصی مجازی توزیع شده) یا شبکه تحویل محتوا (CDN)، ذخیره سازی عمومی و محاسبات.

کیف پول‌های بیت تورنت

کیف پول تراست والت از ارز بیتتورنت پشتیبانی می‌کند. همچنین می‌توانید این ارز را در صرافی بایننس نیز نگه‌داری کنید (اما باید مراقب آی پی ایران باشید).

کاربرد بیت تورنت

به اشتراک گذاری پهنای باند

بیت تورنت به افرادی که قصد دانلود و دریافت فایلی (Downloaders) از اینترنت را دارند، این امکان را می‌دهد تا به ازای دادن مقداری ارز BTT به بارگذاران محتوا (Uploaders)، از پهنای باند به اشتراک گذاشته شده توسط آن‌ها استفاده کنند و به این ترتیب سرعت دانلودشان بالاتر رود. در واقع با انگیزه درآمدزایی از طریق BTT، بارگذاران محتوا پهنای باند و فضای ذخیره خود در سطح وب را در اختیار افراد در شبکه قرار می‌دهند و آپلود خود را به تعویق میاندازند.

برخی از سوالات متدوال درباره بیت تورنت ؟

خرید بیت تورنت در ایران با ریال چگونه ممکن است؟

رابکس در حال حاضر از ارز بیتتورنت و بیش از ۶۰ ارز دیجیتال دیگر پشتیبانی می‌کند. شما نه تنها می‌تواند خرید بیت تورنت خود را در رابکس انجام دهید بلکه فروش بیت تورنت نیز در رابکس ممکن است.

آیا خرید بیت تورنت بدون احراز هویت ممکن است؟

خیر. خرید و فروش بیت تورنت، مانند خرید و فروش سایر ارزهای دیجیتال در حوزه ی سرویس های مالی و تکنولوژی ( Fintech ) است. بنابراین برای جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی مثل پول‌شویی و استفاده از کارت های سرقت شده، هویت کاربران باید کاملا مشخص شود. به خاطر همین موضوع همه‌ی صرافی‌های دیجتال معتبری که در ایران فعالیت می‌کنند حتما کاربران خود را احراز هویت می‌کنند.

پیوست: بیت تورنت چیست ؟

بیتتورنت نام یک شرکت است. این شرکت پروتکل و برنامه‌ای با نام بیتتورنت نیز دارد. بیشتر مواقع منظور از بیتتورنت یا BitTorrent پروتکل بیتتورنت است که به اشتباه تورنت یا Torrent خوانده می‌شود. پروتکل بیتورنت یک پروتکل به اشتراک گذاری همتا به همتای فایل است. در حالی که کلمه تورنت نوعی پسوند فایل است. اما رایج شده که بجای پروتکل «بیتتورنت» از همین عبارت استفاده می‌شود. در ادامه به توضیح پروتکل بیتتورنت می‌پردازیم.

بیتتورنت (BitTorrent) از پروتکل‌های به اشتراک گذاری فایل‌ها است که با استفاده از روش همتا به همتا ( یا Peer-to-Peer)، حجم بالایی از فایل‌ها را به مقصد می‌رساند. این پروتکل با هدف کاهش فشار موجود بر روی سرورها و پهنای باند مصرفی آن‌ها طراحی شده است. طوری که خود کاربران انتقال فایل‌ها را انجام دهند.

روش کار در این پروتکل به این شکل است که فایل‌ها به قطعات یا فایل‌های کوچکتر تقسیم می‌شوند و هر فایل کوچکتر با توجه به درخواست دریافت شده، برای فرد ارسال می‌شود. در این زمان، خود فرد یا کاربر هم به مانند یک سرور عمل می‌کند و آن فایل کوچک را در اختیار سایر کاربران قرار می‌دهد و در مقابل، فایل‌های ناموجود را درخواست می‌کند. پروتکل بیتتورنت هوشمند است و بهترین منبع (کاربر) را برای دریافت هر فایل کوجک تشخیص می‌دهد و این گونه سرعت انتقال فایل بهینه‌تر می‌شود.

 

البته برای کنترل شبکه و کاربران، سرورهایی نیز وجود دارد که به آن‌ها Tracker می‌گویند. از آنجایی که ارتباط کاربران با یکدیگر در این شبکه از نوع کاربر به کاربر است، کمی امنیت پروتکل تحت تاثیر قرار می‌گیرد. البته منظور از غیرامن بودن وجود مشکل در پروتکل نیست. وجود فایلی است که بر آن نظارت نشده است. وظیفه ترکر (Tracker) هم نظارت بر روی فایل‌ها است.

2 2 1 1 1 1 1 1 1


:: برچسب‌ها: بیت تورنت ,
:: بازدید از این مطلب : 156
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن

هاوینگ بیت کوین سال ۲۰۲۰ اتفاق افتاد. اما شاید برای شما سوال باشد که پس چرا قیمت تغییر چندانی نکرد؟ یکی از پاسخ‌ها این موضوع است که «تاثیر هاوینگ بر قیمت بیت کوین، در طول زمان گذاشته می‌شود.». در واقع نباید انتظار داشته باشید که به یکباره با اتفاق افتادن این رویداد، قیمت بیت کوین تغییر چشمگیری کند. در بسیاری از یپش‌بینی‌هایی که از قیمت می‌شود، بازه‌های زمانی از ۶ تا ۱۸ ماه متغیر است. بنابراین حتی الان هم نمی‌توان گفت که هاوینگ چه تاثیری بر قیمت می‌گذارد! باید منتظر ماند و دید چه اتفاقی می‌افتد. در عین حال، هاوینگ بعدی نیز حدود ۴ سال دیگر اتفاق خواهد افتاد

 


این مطلب در یک نگاه …

۰. سه نظریه درباره تاثیر هاوینگ بر قیمت بیت کوین
۰. شرخی کوتاه از هاوینگ بیت کوین

مفصل‌تر بخوانید
۱. مقدمه
۲. هاوینگ بیت کوین چیست ؟
۳. چه کسی زمان‌بندی توزیع بیت کوین را تعیین کرده است؟ چرا؟
۴. تأثیر هاوینگ بر قیمت بیت کوین چگونه است؟
۵. چرا استخراج کنندگان پاداش دریافت می‌کنند؟
۶. چه اتفاقی می‌افتد اگر پاداش بلاک‌ها کم شود؟
۷. جمع‌بندی

۰. سه نظریه درباره تاثیر هاوینگ بر قیمت بیت کوین

یک

برخی اعتقاد دارند که با کاهش نرخ بیت کوین‌هایی که ماینرها می‌توانند به سیستم تزریق کنند، و با فرض ثابت ماند تقاضا، ارزش بیت کوین بیشتر می‌شود. این تئوری به این شکل است که زمانی که عرضه بیت کوین کاهش می‌یابد، تقاضا برای آن ثابت باقی می‌ماند و قیمت را بالا می‌برد. اگر این نظریه صحیح باشد، ما می‌توانیم افزایش قیمت را بعد از هاوینگ‌های بعدی، مشاهده کنیم.

دو

برخی دیگر استدلال می کنند که با توجه به قابل پیش‌بینی بودن این برنامه و آگاهی همه از آن، تاثیر هاوینگ بر قیمت بیت کوین پیش از اتفاق افتادن آن رخ می‌دهد. این تئوری می‌گوید که، معامله‌گران مدتهاست که می‌دانند پاداش بلوک بیت کوین کاهش خواهد یافت. این آگاهی به آنها زمان کافی را برای آماده‌سازی ‌می‌دهد. در نتیجه در نتیجه افراد بیت کوین می‌خرند و با افزایش تقاضا، و از طرفی دیگر حرکت گاوی قیمت بیت کوین قبل از هاوینگ بالا می‌رود.

سه

برخی دیگر کمی پیچیده‌تر فکر می‌کنند. آن‌ها می‌گویند که با آگاهی افراد از این اتفاق قابل پیش‌بنی، تقاضا برای بیت کوین بالا می‌رود و سرمایه‌گذران زمان کافی برای آماده‌سازی خواهند داشت. در نتیجه تاثیر هاوینگ بر قیمت بیت کوین (بخاطر این قابل پیش‌بینی بودن) قبل از رخ دادن اتقاف میافتد. برخی از این پدیده با نام پیشخور شدن یاد می‌کند.

حال این افراد می‌گویند که اگر قرار بود هاوینگ بر قیمت تاثیر داشته باشد، باید تا الان تاثیر خود را می‌گذاشت. در حالی که چنین تاثیری مشاهده نشده است. بنابراین اگر تا کنون تاثیری نداشته است، پس از این به بعد، و با رخ دادن آن در ۲۳ اردیبهشت هم اتفاقی نخواهد افتاد.

۰. اگر وقت ندارید این داستان را بخوانید …

۱

پول، دقیقا مثل همه‌ی کالاهای دیگر است. ارزش یک پول به مقدار عرضه آن، مقداری که از آن وجود دارد و میزان تقاضایش بستگی دارد. دولت‌ها هر زمانی که بخواهند می‌توانند پول چاپ کنند. معمولا بانک‌های مرکزی هر چند ماه یک بار جمع می‌شوند تا تصمیم بگیرند که عرضه پول را، با چاپ آن دوباره تنظیم بکنند یا نه. اما اگه شرایط اضطراری پیش آید، این تصمیم خیلی سریع‌تر گرفته می‌شود. درست مثل همان چیزی که با آمدن کرونا شاهدش بودیم. اما بیت کوین هیچ بانکی مرکزی‌ای یا هیئت مدیری‌ای یا جایی که بتواند کنترلش کند ندارد. پس چگونه بیت کوین تصمیم می‌گیرد که چه قدر بیت کوین چاپ کند؟ در طول فرایندی به اسم هاوینگ!

۲

در سال ۲۰۰۸ ساتوشی ناکاموتو خالق بیت کوین ایده‌ای در سر داشت. چه می‌شد اگر آدم‌ها را به طور کامل از شر دخالت دولت‌ها و مراکز بر روی پول خلاص می‌کردیم و مطابق با یک برنامه مشخص که بیشتر از ۱۰۰ سال طول میکشید پول خاصی را خلق می‌کردیم که توسط خود انسان‌ها کنترل می‌شد؟ این پول احتمالا خسته کننده، قابل پیش بینی و قابل اعتماد می‌بود. چرا که افراد می‌توانستند بر اساس آن برنامه‌ریزی‌های بلندمدتشان را با اعتماد و بدون نگرانی درباره اتفاق‌های ناگهانی یا غیرقابل پیش بینی انجام دهند. اما برای آکه بیت کوین ارزشمند بماند، باید نایاب باشد، دقیقا مثل طلا. ناکاموتو حداکثر تعداد بیت کوین‌ها ممکن رو ۲۱ میلیون تعیین کرد. بنابراین عرضه بیت کوین محدود است و به لطف هاوینگ نرخ عرضه غیرقابل تغییر و قابل پیش‌بینی دارد. اما هاوینگ چگونه کار میکند؟

۳

بیایید اول فرایند استخراج را مرور کنیم. اینگونه فکر کنید که استخراج یه قرعه کشی است که هر ۱۰ دقیقه یک برنده دارد. و ماینرها برای وارد شدن به این قرعه کشی، یک مساله ریاضی را حل میکنند و یک بلیت قرعه کشی به دست میاورند. در اوایل، کامپیوترها برای ایجاد این بلیت‌ها طراحی نشده بودند. بنابراین هر ماینر تعداد بلیت زیادی را نمیتونست برای هر قرعه کشی ایجاد کند. در نیتجه هر کسی می‌توانست با کامپیوترش بلیت به دست آورد و برای شرکت در این قرعه کشی و برنده شدن شانس داشته باشه. در واقع مثلا اگر شما ۳ بلیت به دست میاوردید، برای برنده شدن در قرعه کشی ۳ شانس داشتید. اما الان تو سال ۲۰۲۰ ماشین‌های خاصی برای استخراج وجود دارند و شرکت‌ها انبارهای بزرگی را با این ماشین‌ها پر میکنند. این انبارها در جاهایی از جهان هستند که برق ارزان هستند.

۴

هر ۱۰ دقیقه یک ماینر خوش شانس در این قرعه کشی برنده میشود. و به عنوان پاداش به او بیت کوین داده میشود. در سالاهای اول زمانی که بیت کوین ارزشی نداشت این پاداش ۵۰ بیت کوین در هر ۱۰ دقیقه بود. که به پول الان چیزی حدود ۲۵۰ هزار دلار می‌شد! اما در آن زمان ارزشش حتی کمتر از ۵۰ سنت بوده است! با گذشت زمان و با رخ دادن هاوینگ در هر چهار سال، مقدار این پاداش هم کم شده است. در اولین هاوینگ در سال ۲۰۱۲ پاداش از ۵۰ به ۲۵ رسید و قیمت از ۲ دلار به ۲۷۰ دلار افزایش یافت. در سال ۲۰۱۶ قیمت به ۷۰۰ دلار رسید و تا حباب های سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ به رشدش ادامه داد. تو هاونیگ بعدی پاداش به ۶.۲۵ می‌رسد اما معلوم نیست اتفاقی مشابه برای قیمت بیافتد یا نه. هاونیگ تعداد ییت کوین‌هایی که می‌توان در قرعه کشی برنده شد را کاهش می‌دهد. اما همزمان تعداد بلیت‌هایی که در هر قرعه کشی می‌تواند شرکت کند هم بیشتر و بیشتره شده است. شرکت تو این قرعه کشی برای ماینر‌ها از نظر مالی صرفه دارد.  چرا که در کنار کاهش پاداش‌ها، ارزش بیت کوین هم بالا رفته است.

۵

بنابراین هاوینگ یک فرایند کند، بلند مدت و قابل پیش بینی برای کاهش نرخ تعداد بیت کوین های جدیدی است که به وجود می‌آیند. این فرایند تا جایی که دیگه استخارج بیت کوین‌های جدید هیج معنایی نداشته باشه ادامه دارد. در طول سال‌ها رقابت بین ماینرها بیشتر و بیشتر شده. و حتی ماینرهایی که به دنبال درامد روزانه هستند هم جذب شده‌اند. همه‌ی این‌ها امنیت شبکه بیت کوین رو بیشتر میکند. هیچ کس نمی‌تواند بگوید که تاثیر هاوینگ بر قیمت چه خواهد بود و قیمت بعد از هاوینگ بعدی چه قدر بالا می‌رود. برخی انتظار اتفاق‌های بزرگی را دارند. شاید ۶ رقمی شدن بیت کوین! در حالی که دیگران فکر می‌کنند که چون این بار همه از هاونیگ خبر دارند، پس تاثیرش از قبل بر روی قیمت آمده است.

۶

یکی از سوال‌هایی که باقی می‌ماند این است که آیا با کم شدن پاداش‌ها، همچنان استخراج برای ماینرها جذاب می‌ماند؟ یادتان باشد که اگه ماینرها سود نکنند، دیگر استخراج نخواهند کرد. به هر حال آن‌ها محض رضای خدا هزینه‌ای برای برق و ماشین‌ها پرداخت نمی‌کنند. پس اگه قیمت بیت کوین بالا نرود،  احتمالا ماینرها هزینه انتقال بیشتری را از کاربران طلب خواهند کرد. که باعث میشود سیستم بیت کوین برای انتقال ارزش گران و پرهزینه باشد.

هاونیگ به طور منظم مثل یک ساعت اتفاق می‌افتد و فارغ از نتیجه نهایی، مکانیزمی جذاب برای جلو بردن سیستم بیت کوین و به طور قطع از خلاقانه‌ترین تجربه‌ها در جهان بلاک چین است.

مفصل‌تر بخوانید …

۱. مقدمه

شاید در نگاه اول،فکر کنید هاوینگ، اسم یک فیلم ترسناک درباره قتل‌های زنجیره‌ای باشد. در حالی که هاوینگ، نام یکی از جذاب‌ترین اتفاقات در طول تاریخ بیت کوین است. «هاوینگ» معادل لغت «Halving» است. Halving در انگلیسی به معنای نصف شدن است. برای مثال جمله‌ی «the halving of oil price» به معنای نصف شدن قیمت نفت است. خیلی خلاصه منظور از هاوینگ بیت کوین، نصف شدن پاداش هر بلاک است.

در ماه می (حدود ۲۳ اردیبهشت)، تعداد بیت‌کوین‌هایی (BTC) که در هر ۱۰ دقیقه وارد گردش می‌شوند (همان پاداش بلاک) به نصف کاهش می‌یابد و از ۱۲.۵ بیت‌کنوین به ۶.۲۵ بیت‌کوین می‌رسد. این اتفاق به راحتی قابل دیدن و پیش‌بنی است. چرا که هر چهار سال یک بار اتفاق می‌افتد و قبلا هم دو بار اتفاق افتاده است.

طمع رسیدن به ثروت، چیزی است که توجه‌ها را به این اتفاق جلب می‌کند. مقدار بیت‌کوین‌هایی که به سیستم تزریق می‌شود، به ناگهان کاهش پیدا می‌کند. در حالی که بر روی کاغد، تقاضا ثابت خواهد ماند. در نتیجه این اتفاق (و با توجه به نمودار عرضه و تقاضا در اقتصاد) احتمالا قیمت بیت کوین بالا خواهد رفت. به این ترتیب، این رویداد بحث‌های زیادی را درباره پیش بینی قیمت بیت کوین و نحوه پاسخگویی بازار به آن راه انداخته است.

نمودار تقاضا و عرضه بیت کوین‌های جدید وارد شده به سیستم (در هر ده دقیقه) پس از رخ دادن هالوینگ

چند نکته:
۱. این نمودار نمودار اصلی عرضه و تقاضای بیت کوین نیست. چرا که حتی با کاهش نرخ تعداد بیت‌کوین‌هایی که به سیستم وارد می‌شود، باز هم میزان عرضه بیت‌کوین افزایش خواهد یافت. عرضه در این نمودار، مربوط به بیت‌کوین‌های جدید است.
۲. معلوم نیست که چه اتفاقی برای تقاضا خواهد افتاد. اما اگر فرض کنیم تقاضا ثابت است، بر روی کاغذ قیمت این بیت‌کوین‌های جدید باید بالا رود.
۳. با بالا رفتن قیمت بیت‌کوین‌های جدید، قیمت کل بیت‌کوین‌های در بازار نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

مایکل دوبروسکی (Michael Dubrovsky)، بنیانگذار بخش تحقیق و توسعه در PoWx می‌گوید:

زمانی که استخراج‌کنندگان، بیت‌کوین‌های کمتری برای فروش داشته باشند، در نتیجه بیت‌کوین‌های کمتری برای خرید در دسترس خواهد بود.

اما کاهش دوره‌ای نرخ استخراج بیت کوین، نسبت به هرگونه حرکت کوتاه مدت دیگری ذر قیمت می‌تواند برای عملکرد بیت کوین اهمیت داشته باشد. پاداش بلوک یکی از مولفه های مهم بیت کوین است. چیزی که امنیت سیستم بیت کوین را تضمین می‌کند. با توجه به اینکه در دهه‌های آینده، این پاداش‌ها به صفر می‌رسند، می‌توانند انگیزه‌های اقتصادی برای استخراج بیت کوین را از بین ببرند. چیزی که در نهایت امنیت شبکه بیت کوین را تحیت تاثیر قرار می‌دهد.

۲. هاوینگ بیت کوین چیست ؟

بیت کوین‌های جدیدی که به عنوان پاداش بلاک، به چرخه بیت‌کوین‌ها وارد می‌شوند، توسط استخراج کنندگان یا ماینرها تولید می‌شود. این استخراج کنندگان از تجهیزات الکترونیکی گران‌قیمتی برای به دست آوردن یا استخراج استفاده می‌کنند. در هر ۲۱۰،۰۰۰ بلاک، یا تقریبا در هر چهار سال، تعداد کل بیت کوین که استخراج کنندگان به طور بالقوه می‌توانند برنده شوند، نصف می‌شود.

عرضه بیت کوین و پاداش های بلاکی

در سال ۲۰۰۹، این سیستم با ۵۰ سکه بیت کوین برای پاداش هر بلاک در هر ۱۰ دقیقه شروع به کار کرد. در حال حاضر با گذشت ۲ هاوینگ، این پاداش به ۱۲.۵ بیت کوین رسیده است. این فرایند درزمانی که کل ۲۱ میلیون بیت کوین (احتمالا در سال ۲۱۴۰) استحراج شود به پایان خواهد رسید.

هاوینگ بیت کوین چیست | زمان هاوینگ بیت کوین | تاثیر هاوینگ بر قیمت بیت کوین

۳. چه کسی زمان‌بندی توزیع بیت کوین را تعیین کرده است؟ چرا؟

ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto)! خالق بیت کوین، که البته شاید تنها یک نام مستعار از یک فرد یا یک گروه باشد. او تقریبا یک سال پس از انتشار این نرم افزار به جهان ناپدید شد. بنابراین او، یا آنها (ما از این بعد با «آن‌ها» به او اشاره می‌کنیم) دیگر نیستند تا توضیح دهند که چرا این فرمول خاص را برای افزودن بیت کوین‌های جدید به سیستم انتخاب کردند. (و چرا اصلا تعداد آن‌ها را به ۲۱ میلیون محدود کرده‌اند، چرا مثال عدد ۱۰۰ میلیون را انتخاب نکردند؟!)

اما ایمیل‌های الکترونیکی اولیه که توسط ناکاموتو نوشته است، تا حدی این موضوع را روشن می‌کند. اندکی پس از انتشار مقاله بیت کوین، ناکاموتو به طور خلاصه درباره روش‌های مختلفی که سیاست پولی منتخب آنها (برنامه‌ی زمانی که استخراج کنندگان مطابق با آن پاداش خود را دریافت می‌کنند) عمل خواهد کرد و در مورد شرایطی که این امر می‌تواند منجر به رکود (زمانی که قدرت خرید ارز افزایش پیدا می‌کند) یا تورم (زمانی که قیمت کالاها یا خدماتی که می‌توان با یک ارز خرید کرد افزایش پیدا می‌کند) شود توضیح داد. 

در آن زمان، ناکاموتو نمی‌توانست حدس بزند که چند نفر از این پول آنلاین جدید استفاده خواهد کرد. آنها درباره اینکه چرا این فرمول خاص را انتخاب کردند، خیلی کم توضیح دادند: «سکه‌ها به هر حال باید از ابتدا توزیع شوند و به نظر می رسد یک نرخ ثابت بهترین فرمول است.» جمله اصلی ناکاموتو به شکل زیر است.

«Coins have to get initially distributed somehow, and a constant rate seems like the best formula.»

در اکثر ارزهای منتشر شده، یک بانک مرکزی دارای ابزارهایی است که به آن امکان افزودن یا حذف آن ارز از سیستم را می دهد. مثلا بانک مرکزی آمریکا، می‌تواند دلار چاپ کند یا دلارها را از بازار جمع کند. به عنوان مثال اگر اقتصاد در وضع بدی باشد، دولت می‌تواند گردش مالی را افزایش داده و با خرید اوراق بهادار از بانک‌ها به افراد وام‌ دهد. از طرف دیگر، اگر دولت بخواهد دلارها را از اقتصاد خارج کند، می تواند اوراق بهادار را خود را به افراد بفروشد.

در آن زمان، ناکاموتو نمی‌توانست حدس بزند که چند نفر از این پول آنلاین جدید استفاده خواهد کرد. (حتی نمی‌دانست که اصلا کسی استفاده خواهد کرد یا نه)

At the time, Nakamoto couldn’t have known how many people would use the new online money (if anyone).

چه خوب باشد چه بد، بیت کوین کمی با بقیه فرق دارد. مقدار عرضه‌ی این ارز و زمان آن دقیقا مطابق با یک برنامه زمان‌بندی مشخص تعیین شده. و این برنامه غیر قابل تغییر است.

بر خلاف سیاست پولی ارزهای صادر شده دولتی، که از طریق فرآیندهای سیاسی و نهادهای انسانی وضع می‌شود، سیاست پولی بیت کوین توسط کدی که در شبکه پخش می‌شود، تعیین می‌شود. اگر این کد بخواهد تغییر کند، نیاز به یک هماهنگی و توافق جمعی در بین کل جامعه و شبکه بیت کوین است.

بلاکچین دات کام (Blockchain.com) در یکی از مطالب خود که در وبلاگش پیش از هاوینگ سال ۲۰۱۶ منتشر شد می‌گوید: «بر خلاف اکثر ارزهای ملی که می‌شناسیم، مانند دلار یا یورو، بیت کوین با یک عرضه ثابت و برنامه زمان‌بندی قابل پیش‌بینی طراحی شده است. فقط ۲۱ میلیون بیت کوین وجود خواهد داشت. این تعداد از پیش تعیین شده باعث محدود شدن آن می‌شود. این محدودیت و کمیابی بیت کوین (مانند طلا) در کنار کاربرد آن است که باعث حفظ ارزش آن در بازار می‌شود.»

یکی دیگر از جنبه های منحصر به فرد بیت کوین، برنامه ناکاموتو برای پاداش بلاک‌ها است. پاداش بلاک‌ها در طول زمان کاهش پیدا می‌کند. این موضوع یکی دیگر از تفاوت‌های بیت کوین با سیستم های مالی مدرن است. سیستم‌هایی که در آن بانک های مرکزی عرضه پول را کنترل می‌کنند. برخلاف بیت کوین، عرضه دلار از سال ۲۰۰۰ تا کنون حدودا سه برابر شده است.

ناکاموتو سرنخ‌هایی را از این که بیت کوین را به دلایل سیاسی به وجود آورده جای گذاشته است.

اولین بلاک بلاکچین بیتکوین Genesis block است. این بلاک که ده ساله شده در ۳ ژانویه ۲۰۰۹ توسط ساتوشی استخراج شد. نکته جالب پیام مخفی­ است که ساتوشی در آن قرار داده.
یکی از پارامتر‌هایی که در هر بلاکی ذخیره می‌شود کوین­ بیس (Coinbase) نام دارد. کوی­ن‌بیس پارامتری است که میزان پاداش ماینرها به ازای ساخت یک بلاک را معین می‌کند. اما در اولین بلاک یا همان بلاک جنسیس، می­‌توان هر متغییری را در آن جای داد. نکته جالب این است که ناکاموتو رشته­ ی (string) زیر را در این بلاک جای داده است:

{۰۴FFFF001D0104455468652054696D65732030332F4A616E2F323030 39204368616E63656C6C6F72206F6E206272696E6B206F66207365636 F6E64206261696C6F757420666F722062616E6B73}

پس از رمزگشایی این رشته متن زیر به دست می‌آید.

{The Times 03/Jan/2009 Chancellor on brink of second bailout for banks}.

که معنای آن این است: «روزنامه The Times در تاریخ ۳ ژانویه ۲۰۰۹ رئیس خزانه‌داری [انگلستان] در آستانه‌ی اهدای کمک مالی به بانک‌ها است.». این پیام بی‌ثباتی­‌های اقتصادی که بخاطر استفاده­‌ی گسترده از سیستم بانکداری ذخیره کسری به وجود آمده است را سرزنش می‌کند. در سیستم ذخیره کسری، بانک می‌تواند پول افراد را به افراد یا شرکت­‌های دیگر وام دهد. در واقع، می‌تواند پول تولید کند!

بسیاری این پیام را به عنوان نشانه‌ای از عقاید و اهداف سیاسی ناکاموتو تفسیر می‌کنند. بیت کوین در صورت پذیرفته شدن توسط جوامع، می‌تواند قدرت پولی را که بانک‌ها و دولت‌ها بر سیاست‌های پولی دارند را کاهش دهد. هیچ نهاد مرکزی نمی‌تواند بیت کوین را خارج از برنامه دقیق آن ایجاد کند.

هاوینگ بیت کوین چیست | زمان هاوینگ بیت کوین | تاثیر هاوینگ بر قیمت بیت کوین

۴. تأثیر هاوینگ بر قیمت بیت کوین چگونه است؟

بسیاری از افراد فکر می‌کنندکه تاثیر هاوینگ بر قیمت بیت کوین مثبت است. تا جایی که آن را تا حد بسیار زیادی افزایش می‌دهد. برای همین موضوع نیز توجه خیلی‌ها به هاوینگ جلب شده است. اما حقیقت این است که، هیچ کس نمی‌داند چه اتفاقی خواهد افتاد. بیت کوین تاکنون دو بار هاوینگ را تجربه کرده است.

جدول زمان‌بندی هاوینگ‌های بیت کوین

هاوینگ سال ۲۰۱۲ برای اولین بار نشان داد که بازار چگونه به آن واکنش نشان خواهد داد. تا آن زمان، جامعه بیت کوین خیلی دقیق نمی‌دانست (یا همه‌ی آن‌ها نمی‌دانستند) که چگونه یک کاهش ناگهانی در پاداش می‌تواند روی شبکه تاثیر بگذارد. تنها اندکی پس از هاوینگ بود که دیدند با هاوینگ قیمت شروع به افزایش کرد.

دومین هاوینگ که در سال ۲۰۱۶ رخ داد، کاملا پیش‌بینی شده بود. درست مانند همین هاونیگی که در پیش است. مثال الان که برخی از سایت‌ها مانند coindesk.com یک روز شمار برای آن قرار دادند، در آن زمان نیز این روز شمار وجود داشت. همه به دنبال آن بودند تا ببیند هاوینگ چه تاثیری بر قیمت خواهد داشت.

در تاریخ ۱۶ ژوئیه ۲۰۱۶، روزی که هاونیگ دوم رخ داد، قیمت ۱۰ درصد کاهش یافت و به ۶۱۰ دلار رسید، اما سپس به همان جایی که قبلا بود بازگشت. شواهد اندکی وجود داشت که نشان می‌داد کاهش ناگهانی نرخ استخراج بیت کوین تاثیر طولانی مدتی بر قیمت داشته باشد. در آن زمان، جیکوب دونلیلی تا آنجا پیش رفت که این رویداد را «عذاب کسالت آور» خواند.

.

در حالی که تاثیر فوری بر قیمت بیت کوین اندک بود، بازار به تدریج نسبت به هاوینگ واکنش نشان داد و قیمیتش افزایش پیدا کرد. برخی معتقدند که این افزایش قیمت نتیجه با تاخیری از هاوینگ بوده است. این تئوری به این شکل است که زمانی که عرضه بیت کوین کاهش می‌یابد، تقاضا برای آن ثابت باقی می‌ماند و قیمت را بالا می‌برد. اگر این نظریه صحیح باشد، ما می‌توانیم افزایش قیمت‌های مشابه را بعد از هاوینگ‌های بعدی، از جمله هاوینگ امسال مشاهده کنیم.

برخی دیگر استدلال می کنند که با توجه به قابل پیش‌بینی بودن این برنامه و آگاهی همه از آن، این تغییر در نرخ استخراج پیش از آنکه اتفاق بیافتد بر قیمت تاثیر خواهد داشت. آن‌ها تنها معتقند که این تاثیر از قبل گذاشته می‌شود. این تئوری می‌گوید که، معامله‌گران مدتهاست که می‌دانند پاداش بلوک بیت کوین کاهش خواهد یافت. این آگاهی به آنها زمان کافی را برای آماده‌سازی ‌می‌دهد. در نتیجه در نتیجه افراد بیت کوین می‌خرند و با افزایش تقاضا، و از طرفی دیگر حرکت گاوی قیمت بیت کوین قبل از هاوینگ بالا می‌رود.

برخی دیگر کمی پیچیده‌تر فکر می‌کنند. آن‌ها می‌گویند که با آگاهی افراد از این اتفاق قابل پیش‌بنی، تقاضا برای بیت کوین بالا می‌رود و سرمایه‌گذران زمان کافی برای آماده‌سازی خواهند داشت. در نتیجه تاثیر هاوینگ بر قیمت بیت کوین (بخاطر این قابل پیش‌بینی بودن) قبل از رخ دادن اتقاف میافتد. برخی از این پدیده با نام پیشخور شدن یاد می‌کند.

حال این افراد می‌گویند که اگر قرار بود هاوینگ بر قیمت تاثیر داشته باشد، باید تا الان تاثیر خود را می‌گذاشت. در حالی که چنین تاثیری مشاهده نشده است. بنابراین اگر تا کنون تاثیری نداشته است، پس از این به بعد، و با رخ دادن آن در ۲۳ اردیبهشت هم اتفاقی نخواهد افتاد.

هاوینگ بیت کوین چیست | زمان هاوینگ بیت کوین | تاثیر هاوینگ بر قیمت بیت کوین

۵. چرا استخراج کنندگان پاداش دریافت می‌کنند؟

دلیل آن این است که، بدون این پپاداش بلاک‌ها، بیت کوین اصلا کار نمی‌کند.

هسو (Hasu) به عنوان یک محقق مستقل می‌گوید که بیت‌کوین، تنها در صورتی می‌تواند به فعالیت خود ادامه دهد که بلاکچین آن بتواند پاسخ به دو سوال را بدهد. چه کسی مالک چه چیزی است، و در چه زمانی مالک آن چیز است. بخش اول، «چه کسی مالک چه چیزی است؟» با رمزنگاری حل می‌شود. فقط صاحب یک کلید خصوصی می‌تواند بیت کوین را خرج کند.

هسو توضیح می‌دهد: «بخش دوم، یعنی چه زمانی صاحب آن چیز است، چالش بزرگی است. اگر به این سوال پاسخ داده نشود، مردم می‌توانند بیت کوین‌های خود را دو بار خرج (double-spend) کنند.

بدون پاداش بلاک، شبکه در هرج و مرج خواهد بود. هسو توضیح می‌دهد که استخراج‌کنندگان، در صورت داشتن قدرت محاسباتی کافی، خودشان می‌توانند به دو طریق به شبکه حمله کنند! اول با دوبار خرج کردن بیت ‌کوین‌ها و دوم با متوقف کردن معاملات و جلوگیری ار انجام شدن آن‌ها. اما باید گفت که آن‌ها هیچ کدام از این کارها را نمی‌کنند. چرا که در این صورت پاداش بلاک را از دست خواهند داد.

به عبارت دیگر ، در صورت عدم پیروی از قوانین ، استخراج کنندگان پول از دست می‌دهند

هرچه قدرت پردازشگرهای محاسباتی بیشتری به سمت بیت کوین هدایت شود، حمله به آن سخت تر می‌شود. چرا که یک مهاجم برای اجرای حمله بخ شبکه، نیاز به بخش قابل توجهی از این قدرت پردازشی، معروف به hashrate دارد. هرچه استخراج کنندگان از طریق پاداش‌های بلوکی بتوانند درآمد بیشتری کسب کنند، قدرت استخراج بیشتری به سمت بیت کوین می‌آید و به این ترتیب از شبکه محافظت می‌شود.

هاوینگ بیت کوین چیست | زمان هاوینگ بیت کوین | تاثیر هاوینگ بر قیمت بیت کوین |

۶. چه اتفاقی می‌افتد اگر پاداش بلاک‌ها کم شود؟

دقیقا به همین خاطر است که کاهش دوره‌ای پاداش‌ها به یک نگرانی و مساله تبدیل می‌شود. اگر پاداش بلاک‌ها کاهش یابد، امنیت شبکه چگونه تامین خواهد شد؟!

استخارج کنندگان برای ادامه دادن به استخراج (یا در واقع تایید یا رد تراکنش‌های شبکه) باید انگیزه یا محرک داشته باشند. آنها باید حقوق بگیرند

:: بازدید از این مطلب : 134

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن

دش  کوین چیست ؟

 

 

پول نقد دیجیتال، مقیاس پذیر کاربر پسند و با پرداخت آنی.

خرید دش | فروش دش

 

دش چیست ؟

دش یک ارز دییجتال متن باز (open source) همتا به همتا (peer-to-peer) است. این ارز بر روی صنعت پرداخت‌ها تمرکز دارد. پولی که این ارز ارائه می‌کند ناشناس و بدون نام (anonymous)، قابل حمل (portable)، ارزان و سریع است. این پول را می‌توان با امنیت بالا هم به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری و با حداقل هزینه تراکنش خرج کرد. با توجه به پروژه بیت کوین،Dash  قصد دارد تا کاربرپسندترین و مقیاس پذیرترین سیستم پرداخت در جهان باشد. علاوه بر مجموعه ویژگی‌های بیت کوین ، دش معاملات فوری (InstantSend) ، معاملات خصوصی (PrivateSend) و کارکردهای حاکمیتی را تسهیل کرده است. این ویژگی‌ها یک شبکه مستقل (self-governing) که سرمایه خود را خود تامین می‌کند (self-funding) ایجاد کرده است. چنین شبکه‌ای می‌تواند برای کارهایی که برای دش انجام می‌شود به افراد و کسب و کاها پرداخت انجام دهد. چنین سیستم مستقل نامتمرکزی آن را به یکی از اولین سازمان‌های مستقل غیرمتمرکز موفق (decentralized autonomous organizations)  تبدیل کرده است.

منبع: بایننس

رویدادهای مهم دش

دسامبر ۲۰۱۴  |  لانچ دش
دسامبر ۲۰۱۵  |  سیستم بودجه بندی
دسامبر ۲۰۱۶  |  اقزایش امنیت و اقزایش اسکیل و اندازه پروژه
دسامبر ۲۰۱۸  |  دش‌کر ۰.۱۲.۳
مارس ۲۰۱۹  |  دش‌کر ۰.۱۳
ژوئن ۲۰۱۹  |  دش‌کر ۰.۱۴
دسامبر ۲۰۱۹  |  دش‌کر ۰.۱۵

 

دش در یک نگاه

بیشترین مقدار عرضه
۱۸,۹۰۰,۰۰۰

پروتکل توافقی
POW و Mast

تاریخ عرضه
۲۰۱۴-۱-۱۸

نوع
کوین (coin)

قیمت عرضه اولیه

 منبع کد
https://github.com/dashpay

وایت پیپر

English Whitepaper

وب سایت رسمی

dash.org

مزایا و ویژگی های قابل توجه  دش

آزادی

با این ارز شما کنترل کامل پول خودتان را بر عهده می‌گیرید. این ارز می‌تواند در هر نقطه‌ای از جهان برای هر کسی فرستاده شود. هیچ تعطیلات بانکی ، هیچ نرخ تبدیل ، بوروکراسی یا هزینه پنهانی برای آن وجود ندارد.

معاملات برگشت‌ناپذیر.

معاملات فوری و نهایی هستند و از بازرگانان در برابر هزینه‌های بزرگ کلاهبرداری محافظت می‌کند.

امنیت

پرداخت‌ها بین دو شخص از دو طرف می‌تواند چک شود، بدون آنکه که هیچ گونه اطلاعات شخصی لازم باشد.

سرعت

برخلاف بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر ، معاملات این ارز در کمتر از ۱.۵ ثانیه برای کل شبکه قابل مشاهده است.

 

 

برخی از سوالات متداول درباره دش ؟

دش چیست ؟

Dash یک ارز دیجیتالی است که به هر کسی در هر نقطه از جهان امکان می‌دهد تا از پرداخت‌های سریع ، آسان و ارزان در هر زمانی و بدون کنترل هیچ قدرت مرکزی بهرهمند شود. این ارز مبتنی بر یک شبکه غیرمتمرکز همتا به همتا پرداخت ایمن و کاربرپسند را بدون هیچ مانعی فراهم می‌کند. این رمزارز قابل حمل ، ارزان ، قابل تقسیم و سریع است.

خرید دش در ایران با ریال چگونه ممکن است؟

برای چند سالی است که امکان خرید رمزارزها در ایران با ریال فراهم شده است. صرافی‌های دیجیتال مختلفی این خدمت را ارائه می‌کنند. رابکس نیز برای مدت طولانی در این بازار فعالیت دارد. در این صرافی می‌توانید ارزهای معروف همچون بیت کوین یا تتر را با قیمت‌هایی مناسب خریداری کنید. دش یکی دیگر از ارزهای دیجیتالی است که رابکس پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید به خرید یا فروش آن بپردازید.

آیا خرید دش بدون احراز هویت ممکن است؟

خیر.  خرید و فروش دش در حوزه ی سرویس های مالی و تکنولوژی ( Fintech ) است. بنابراین برای جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی مثل پول‌شویی و استفاده از کارت های سرقت شده، هویت کاربران باید کاملا مشخص شود.
به خاطر همین موضوع همه‌ی صرافی‌های دیجتال معتبری که در ایران فعالیت می‌کنند حتما کاربران خود را احراز هویت می‌کنند.

 



:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن

دوج کوین چیست ؟


 

سرسخت، رازآلود و جالب !

خرید دوج کوین | فروش دوج کوین

 

 

دوج کوین چیست ؟

دوج کوین (dogecoin) یک ارز دیجیتال است. نماد این ارز شباهت زیادی به شیبا اینو (Shiba Inu) در یکی از meme های معروف اینترنتی به نام doge دارد. این رمز ارز در ۶ دسامبر ۲۰۱۳ به عنوان “ارز شوخی” یا “joke currency” معرفی شد. دوج کوین به سرعت جامعه آنلاین خود را توسعه داد و در ژانویه ۲۰۱۴ به ۶۰ میلیون دلار سرمایه رسید. (منبع: ویکیپدیا)

 

این ارز با نماد Ð در سال ۲۰۱۳ با هدف فعالیت به عنوان یک پول مجازی در فضاهای مجازی معرفی شد. حتی در سایت خود این ارز نیز گفته می‌شود که دوج برای سرگمی است (Doge is for fun)! با وجود چنین هدف جالبی، در حال حاضر این ارز دیجیتال به عنوان یک ارزهای شناخته شده برای سرمایه‌گذاری و حفظ ارزش مورد استفاده قرار می‌گیرد.
کاربرد اولیه این ارز فرستادن پاداش برای افراد مختلف در شبکه‌های مجازی برای پاداش است. مثلا در حال حاضر می‌توانید در شبکه رددیت (Reddit) از این ارز استفاده کنید. برای مثلا علاوه بر این که می‌تونید پست یکی از دوستانتان را لایک (like) کنید، میتوانید برای او دوج هم بفرستید. در واقع علاوه بر تقدری و تشکر معنوی، میتوانید نشکر مادی هم از او بکنید. (منبع: ویکیپدیا)

 

دوج کوین یکی از قلمه‌های بیت کوین است که به لطف بازاریابی هوشمندانه خود به موفقیت رسیده. طی یک سال گذشته، بیش از صد ارز رمزنگاری جدید ایجاد شده است. اما تنها تعداد کمی از آن‌ها توانسته‌اند به سرعت رشد کنند.
Dogecoin چندین رویداد مشهور مانند تیم های Nascar (مسابقات اتوموبیل‌رانی) و بازی های المپیک زمستانی را حمایت مالی کرده است. بخاطر همین موضوع است که حتی با وجود آن که این ارز کاربردهای زیادی هم ندارد اما باز هم در اینترنت رایج شده است. (منبع:بایننس)

 

دوج کوین در یک نگاه

بیشترین مقدار عرضه

پروتکل توافقی
POW

تاریخ عرضه
۲۰۱۳-۱۲-۱۲

نوع
کوین (coin)

قیمت عرضه اولیه

 منبع کد
https://github.com/dogecoin/do

وایت پیپر

English Whitepaper

وب سایت رسمی

Dogecoin.com

 

مزایا و ویژگی های قابل توجه دوج کوین

ارز اینترنتی

Dogecoin یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز و همتا به همتا است که به شما امکان می دهد به راحتی بصورت آنلاین برای دیگران پول بفرستید. می‌توانید این ارز را یک ``واحد پول اینترنتی`` بنامید.

ارز اینترنتی سرگرم کننده و دوستانه

Dogecoin خود را با جامعه شگفت انگیز و پر جنب و جوش خود که از افراد دوستانه‌ای درست مثل شما ساخته شده، از سایر ارزهای دیجیتال جدا می‌کند.

 



:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن

اتریوم چیست ؟

 

اتریوم چیست ؟ قراردادهای هوشمند و اپلیکیشن‌های غیر متمرکز!

خرید اتریوم فروش اتریوم

اتریوم چیست ؟

اتریوم برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ توسط ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin) برنامه نویسی روس که تنها ۱۹ سال سن داشت معرفی شد. هدف ویتالیک ارائه یک ارز دیجیتال مشابه با ارز دیجیتال بیت کوین با قابلیت‌های بیشتر بود. او در وایت پیپرای (گزارش کار شبکه و یا white paper) که در سال ۲۰۱۳ منتشر می‌کند به توضیح پلتفرم نرم‌افزاری غیرمتمرکزی به نام اتریوم می‌پردازد.

وتالیک در این وایت پیپر ایده‌ی پلتفرمی را مطرح می‌کند که به نوعی می‌توان از آن به عنوان دومین نسل رمزارز یا ارز دیجیتال یاد کرد، چرا که برخی از معایب و مشکلاتی که در ساختار شبکه بیت کوین بودند را برطرف و قابلیت‌های جدیدی را نیز به آن اضافه می‌کرد. در سال ۲۰۱۴ اعضای گروه اصلی اتریوم یعنی ویتالیک بوترین، چارلز هاسکینسون، جو لوبین، آنتونی دیلوریو، میهای آلیسی و گاوین وود این کوین را به طور رسمی در کنفرانس بین المللی بیت کوین معرفی کردند.

 

ویژگیی های اصلی اتریوم

این ارز دیجیتال، پلتفرم نرم‌افزاری متن باز و قابل برنامه‌ریزی‌ای است که امکان توسعه و ساخت برنامه‌های (applications) غیرمتمرکز مبتنی بر تکنولوژی بلاک چین را برای همگان فراهم می‌کند. ویژگی دیگر اتریوم آن است که تمامی معاملات و تراکنش‌ها در آن به صورت فرد به فرد انجام می‌گیرد، اینگونه امکان اجرایی کردن قراردادهای هوشمند (Smart Contracts) و یا نرم‌افزارهای مستقل توزیع شده (Distributed Autonomous Applications) بدون نیاز به نظارت نهاد، دولت و یا گروه خاصی وجود دارد.

هدف اتریوم چیست ؟

هدف اصلی اتریوم، غیرمتمرکزسازی اینترنت است! چنین سیستمی برای آنکه بتواند کار کند نیاز به یک واحد مالی دارد تا بتواند هزینه‌های منابع محاسباتی و یا راه‌اندازی برنامه‌ها را داشته باشد. بخاطر همین موضوع است که از یک ارز دیجیتال به نام اتر استفاده می‌شود.

مزیت ها و کاربرد اتریوم

ویژگی این ارز دیجیتال آن است که برای انجام انواع پرداخت‌ها نیازی به طرف سوم (ثالث) ندارد و به همین خاطر در شبکه اتریوم برای تولید برنامه‌های غیرمتمرکز استفاده می‌شود.
کاربرد قراردادهای هوشمند یا smart contracts از بین بردن مشکلات و خطاهای شبکه‌ی بلاک چین است. این قراردادها می‌توانند تبادل پول، سهام، محتوا، املاک یا هر چیز ارزشمندی را آسان کرده.
از جمله مهم‌ترین مزیت‌های شبکه اتریوم جلوگیری از دستکاری افراد در قراردادها و تبادلات، جلوگیری از کلاه‌برداری و جلوگیری از هرگونه دخالتی از جانب شخص ثالث در اجرای یک فرایند است.

رویدادهای مهم اتریوم

اواخر ۲۰۱۳ | انتشار وایت پیپر اتریوم توسط ویتالیک بوترین
جولای/آگوست ۲۰۱۴ | کراد فاندینگ برای تهیه بودجه توسعه
۳۰ جولای ۲۰۱۵ | عرضه‌ی عمومی با ۷۲ میلیون کوین از پیش استخراج شده برای تهیه بودجه توسعه
اکتبر ۲۰۱۵ | وضع قوانینی برای توافق حاکمیت و جامعه با ارائه اولین طرح پیشنهادی اتریوم
ژوئن ۲۰۱۶ | هک DAO
20 جولای ۲۰۱۶ | فورک سخت (hard fork) ETH/ETC
2017 | قراردادهای هوشمند اتریوم امکان تهیه بودجه برای توسعه پروژه‌های رمزارز را با استفاده از عرضه اولیه کوین (ICO) ممکن می‌سازد.
۲۰ جولای ۲۰۱۶ | فورک سخت (hard fork) ETH/ETC

اتریوم در یک نگاه

بیشترین مقدار عرضه
نامحدود

پروتکل توافقی
مبتنی بر اثبات انجام کار (POW)

تاریخ عرضه
۲۰۱۷-۷-۴

نوع
کوین (coin)

قیمت عرضه اولیه
۰.۳۰۸ دلار

منبع کد
https://github.com/ethereum

وایت پیپر

English Whitepaper

وب سایت رسمی

www.ethereum.org

برخی از سوالات متدوال درباره اتریوم ؟

خرید اتریوم در ایران با ریال چگونه ممکن است؟

خوشبختانه چند سالی است که امکان خرید ارزهای دیجیتال در ایران با استفاده از ریال فراهم شده است. در حال حاضر صرافی‌های دیجیتال مختلفی این خدمت را ارائه می‌کنند. رابکس نیز یکی از صرافی‌هایی است که برای مدت طولانی در این بازار فعالیت دارد. این صرافی با ارائه قیمت‌هایی مناسب و ایجاد رابطه‌ای بلند مدت با مشتریان معامله اتریوم با استفاده از ریال را فراهم کرده است. شما می‌توانید بهترین قیمت اتریوم را از رابکس بخوانید و در مدتی کوتاه خرید یا فروش خود را انجام دهید.

آیا خرید اتریوم بدون احراز هویت ممکن است؟

خیر. خرید و فروش اتریوم در حوزه ی سرویس های مالی و تکنولوژی ( Fintech ) است. بنابراین برای جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی مثل پول‌شویی و استفاده از کارت های سرقت شده، هویت کاربران باید کاملا مشخص شود.
به خاطر همین موضوع همه‌ی صرافی‌های دیجتال معتبری که در ایران فعالیت می‌کنند حتما کاربران خود را احراز هویت می‌کنند.

تفاوت اتریوم و بیت کوین چیست ؟

برای بسیاری از افراد سوال است که تفاوت اتریوم با بیت کوین چیست ؟ در ابتدا باید گفت که این دو هر کدام به نوعی ارز دیجیتالی محسوب میشوند. یعنی هم به هم شباهت دارند و هم با هم تفاوت هایی دارند. با هر دو آن ها می توان مبادلات انجام داد. خرید اتریوم یا فروش آن مانند خرید و فروش بیت کوین به سادگی امکان پذیر است. هر دوی آن ها نوعی بلاک چین عمومی هستند.

۱ تعداد بیت کوین به ۲۱ میلیون واحد محدود شد هاست، در حالی که هنوز برای اتریوم هیچ سقف و حداکثری تعیین نشده است.

۲ بیت کوین را باید استخراج یا ماین شود، اما این موضوع در مورد اتریوم ممکن است در آینده تغییر کرده و احتمال ماینینگ آن حذف شود و تنها به صورت سهامی قابل خرید و فروش باشد.

۳ سرعت تراکنش در اتریوم بسیار سریع تر از سرعت آن در بیت کوین می باشد.

۴ سیستم بلاک چین بیت کوین برای رهگیری ارز دیجیتال بیت کوین ساخته شده است. اما بلاک چین اتریوم برای اجرای برنامه های غیرمتمرکز ساخته و اجرا شده است.



:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن

بیت کوین چیست ؟



 

بخرید و برای همیشه نگهش دارید

خرید بیت کوین | فروش بیت کوین

 

فلسفه وجودی این رمزارز برای اولین بار توسط شخصی به نام ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakomoto) در مقاله­ای به نام  «بیت­کوین: یک سیستم پول الکترونیک همتا به همتا» که در ۳۱ اکتبر ۲۰۰۸ در یک کریپتوگرافی میلینگ لیست (cryptographic mailing list) منتشر شد، شرح داده شده است. کریپتوگرافی روش محافظت از اطلاعات و ارتباطات از طریق استفاده از کدهای امن است، بنابراین در آن زمان این مقاله تنها برای کسانی که در آن لیست ایمیل قرار داشتند قابل مشاهده بود. در این مقاله ساتوشی به توضیح پروتکلی با نام اثبات از طریق انجام کار می‌پردازد. این پروتکل مشکل دوبارخرچ کردن پول‌های دیجیتال را حل می‌کند. دوبارخرج کردن یا double-spending یکی از مشکلاتی است که در ذات پول‌های دیجیتال وجود دارد.

 

بلاک جنسیس

اولین بلاک بلاکچین بیتکوین Genesis block است. این بلاک که ده ساله شده در ۳ ژانویه ۲۰۰۹ توسط ساتوشی استخراج شد. نکته جالب پیام مخفی­ است که ساتوشی در آن قرار داده.یکی از پارامتر‌هایی که در هر بلاکی ذخیره می‌شود کوین­ بیس (Coinbase) نام دارد. اما این پارامتر هیچ ربطی به صرافی کوین­‌بیس ندارد. احتمالا این کوین‌­بیس است که نام خود را با الهام از آن انتخاب کرده! کوی­ن‌بیس پارامتری است که میزان پاداش ماینرها به ازای ساخت یک بلاک را معین می‌کند. اما در اولین بلاک یا همان بلاک جنسیس، می­‌توان هر متغییری را در آن جای داد. نکته جالب این است که ناکاموتو رشته­ ی (string) زیر را در این بلاک جای داده است:

 

۰۴FFFF001D0104455468652054696D65732030332F4A616E2F323030 39204368616E63656C6C6F72206F6E206272696E6B206F66207365636 F6E64206261696C6F757420666F722062616E6B73 

 

پس از رمزگشایی این رشته با استفاده از روش اسکی (ASCII) متن زیر به دست آمد

. {The Times 03/Jan/2009 Chancellor on brink of second bailout for banks}.


که معنای آن این است: «روزنامه The Times در تاریخ ۳ ژانویه ۲۰۰۹ رئیس خزانه‌داری [انگلستان] در آستانه‌ی اهدای کمک مالی به بانک‌ها است.». این پیام مهری زمانی است برای بیتکوین. و ملامت و سرزنشی برای بی‌ثباتی­‌های اقتصادی که بخاطر استفاده­‌ی گسترده از سیستم بانکداری ذخیره کسری به وجود آمده. در سیستم ذخیره کسری، بانک می‌تواند پول افراد را به افراد یا شرکت­‌های دیگر وام دهد. در واقع، می‌تواند پول تولید کند!

 

استخراج بیت کوین و پاداش ماینرها

بیشترین مقدار عرضه­‌ی بیت­کوین ۲۱ میلیون BTC خواهد بود. در حال حاضر حدود ۱۸ میلیون بیت­‌کوین در گردش است. هر واحد بیتکوین می‌­تواند به مقدارهای کوچکتری تا ۸ رقم اعشار تقسیم شود. یک واحد از کوچکترین تقسیم ۰.۰۰۰۰۰۰۰۱ BTC است که ساتوشی (Satoshi) یا سات (sat) نام دارد.

 

نرم ­افزارهای استخراج (miners) و کیف پول بیتکوین متن ­باز و غیرمتمرکز هستند. به این معنی که شبکه آن­ها در اختیار هرکسی که کامپیوتر و اینترنت داشته باشد قرار می‌گیرد. تراکنش­‌های شبکه توسط ماینرهای اعتبارسنجی می‌شوند و در شبکه بلاکچین (blockchain) ثبت می­‌شوند. سختی الگوریتم اثبات انجام کار پس از هر ۲۰۱۶ بلاک دوباره تنظیم و تعدیل می­‌شود. این کار حدودا هر دو هفته یک بار انجام می‌شود. اینگونه زمان لازم برای تشکیل شدن یک بلاک به طور میانگین حدود ۱۰ دقیقه باقی می‌ماند.

 

 

رویدادهای مهم بیت کوین

۳۱  اکتبر ۲۰۰۸  | انتشار مقاله بیت­‌کوین توسط ساتوشی ناکاموتو
۳  ژانویه ۲۰۰۹  |  استخراج بلاک جنسیس توسط ساتوشی ناکاموتو
۱۲  ژانویه ۲۰۰۹  |  ثبت اولین تراکنش با استفاده از بیت­‌کوین. فرستادن ۱۰۰ BTC توسط ساتوشی ناکاموتو برای هال فینی (Hal Finney)
۲۲  می ۲۰۱۰  |  اولین تراکنش تجاری ثبت شده با استفاده از بیت­کوین. خرید دو عدد پیتزا به ازای ۱۰ هزار بیت­کوین
۱۴  ژانویه ۲۰۱۶  |  انتشار مقاله سبک­ سازی شبکه (Lightning Network)، راه ­حلی برای بیت‌کوین در مقیاس های بیشتر
۱  آگوست ۲۰۱۷   |  فورک سخت (hard fork) بیت­کوین کش (Bitcoin Cash)
۲۳  آگوست ۲۰۱۷  |  به کارگیری شبکه سگویت (SegWit)

 

 

بیت کوین در یک نگاه

بیشترین مقدار عرضه
۲۱,۰۰۰,۰۰۰

پروتکل توافقی
مبتنی بر اثبات انجام کار (POW)

تاریخ عرضه
۲۰۰۸-۱۰-۳۱

نوع
کوین (coin)

قیمت عرضه اولیه

 منبع کد
https://github.com/bitcoin/

وایت پیپر

English Whitepaper

 

وب سایت رسمی
www.bitcoin.org

 

 

مزایا و ویژگی های قابل توجه بیت کوین

بیتکوین غیرمتمرکز است.

یکی از اهداف اولیه ساتوشی به هنگام خلق بیت‌کوین به وجود آوردن سیستمی مستقل از مدیریت افراد متخصص بود! آن گونه که هر فردی که در استخراج (ماینینگ) و مبادله‌ی آن نقشی داشت، بتواند سهمی در مدیریت آن سیستم داشته باشد. یا به عبارتی بخشی از شبکه باشد. اینگونه هم شده است، کنترل شبکه بیتکوین در اختیار هیچ بانک مرکزی نیست.هر رایانه‌ای که در استخراج یا تایید تراکنش‌ها درگیر باشد می‌تواند بخشی از شبکه باشد. هیچ دستگاه دولتی توان به کارگیری سیاست‌های پولی‌ را که ممکن است باعث ایجاد بحران مالی شود ندارد. هیچ کسی نمی‌تواند بیت‌کوین‌های افراد را ضبط کند. نکته دیگر آن است که اگر بخشی از شبکه با مشکل روبه‌رو شود، باقی شبکه به کار خود ادامه خواهد داد.

حریم خصوصی افراد در شبکه رعایت می‌شود.

امروزه بانک‌ها همه چیز را درباره‌ی مشتریانشان می‌دانند! از تاریخچه مالی آن‌ها گرفته تا اطلاعات شخصی‌. از شماره همراه تا آدرسشان. این موضوع اما برای بیتکوین متفاوت است. برای ساختن یک کیف‌پول نیازی به اطلاعاتی که شما را از بقیه متمایز کند نیست. در واقع به راحتی می‌توانید در این شبکه چند حساب کاربری داشته باشید بدون آنکه هیچ نام یا نشانی از شما وجود داشته باشد. این در حالی است که این ارز کاملا شفاف عمل می‌کند!

بیت‌کوین کاملا شفاف است

جزئیات هر تراکنش در شبکه و در دفتر کلی به نام بلاک چین (blockchain) ضبط می‌شود. این دفتر کل در اختیار همه‌ی افراد می‌تواند قرار گیرد. بنابراین اگر از یک آدرس عمومی استفاده کرده باشید، هر شخصی به راحتی می‌تواند با جزئیات آن را در بلاک چین مشاهده کند. می‌تواند بگوید چه مقدار بیت‌کوین در آن وجود دارد. نکته قابل توجه آن است که کسی نمی‌تواند بفهمد آن آدرس متعلق به شما است، مگر آنکه خودتان بگویید!

راه‌اندازی بیت‌کوین ساده است.

معمولا برای افتتاح حساب در بانک‌های معمولی فرایند بلندمدت و زمان‌بری باید انجام شود. این در حالی است که ساخت یک کیف پول تنها در چند ثانیه ممکن است. بدون هیچ کارمزد یا فرایندی برای راستی آزمایی اعتبارتان، می‌توانید یک حساب داشته باشید.

غیرقابل انکار بودن بیت‌کوین

اگر برای کسی بیتکوین فرستاید، انکار آن ناممکن خواهد بود. این ویژگی بخاطر برگشت‌ناپذیر بودن این ارز است، به آن معنی که اگر برای کسی بیتکوین فرستادید هیچ راهی برای بازگشتش وجود ندارد. مگر اینکه خود دریافت‌کننده آن را به شما برگرداند.

هزینه انتقال ناچیز و سرعت بالا شبکه بیتکوین

هزینه انتقال در شبکه بیتکوین نسبت به بانک‌ها ناچیز بوده است. علاوه بر این انتقال آن در هر زمانی به هر نقطه‌ای از جهان تنها در چند دقیقه ممکن است.

 

 

برخی از سوالات متداول درباره بیت کوین ؟

خرید بیت کوین در ایران با ریال چگونه ممکن است؟

خوشبختانه چند سالی است که امکان خرید ارزهای دیجیتال در ایران با استفاده از ریال فراهم شده است. در حال حاضر صرافی‌های دیجیتال مختلفی این خدمت را ارائه می‌کنند. رابکس نیز یکی از صرافی‌هایی است که برای مدت طولانی در این بازار فعالیت دارد. این صرافی با ارائه قیمت‌هایی مناسب و ایجاد رابطه‌ای بلند مدت با مشتریان معامله بیتکوین با استفاده از ریال را فراهم کرده است. شما می‌توانید بهترین قیمت بیت کوین را از رابکس بخوانید و در مدتی کوتاه خرید یا فروش خود را انجام دهید.

 

آیا خرید بیت کوین بدون احراز هویت ممکن است؟

خیر.  خرید و فروش بیت کوین در حوزه ی سرویس های مالی و تکنولوژی ( Fintech ) است. بنابراین برای جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی مثل پول‌شویی و استفاده از کارت های سرقت شده، هویت کاربران باید کاملا مشخص شود. خرید بیت کوین

به خاطر همین موضوع همه‌ی صرافی‌های دیجتال معتبری که در ایران فعالیت می‌کنند حتما کاربران خود را احراز هویت می‌کنند.

 

آیا جز بیتکوین رمزارز دیگری می توانم خرید کنم ؟

بله، بیتکوین معروف ترین ارز دیجیتال رایج در بازار است به طوریکه بیتکویین بیشترین سهم بازار را به خود اختصاص داده است ولی در صورت تمایل شما می توانید از بیش از ۲۰۰ رمزارزی که در رابکس لیست شده است به راحتی به خرید و فروش بپردازید.

 

چگونه با بیت کوین درآمد زایی کنم؟

در حال حاضر از دو راه می‌توان از بیتکوین درآمد زایی کرد. اولین آن ها ماینینگ یا استخراج این ارز توسط ماینرهاست. دومین روش معامله و ترید کردن آن در بازار است. بیتکوین تنها ارز دنیای ارزهای دیجیتال نیست. ازهای زیاد دیگری نیز وجود دارد. قیمت این ارزها نسبت به یکدیگر مدام در حال تغییر است. بنابراین می‌توان با خرید و فروش ارزها و تبدیل آن ها به یکدیگر ارزش پول خود را افزایش داد. فروش بیت کوین


علاوه بر این ارزش ارزهای دیجیتال بخصوص پیت کوین در طول زمان در حال افزایش است. بنابراین راه دیگر می‌تواند آن باشد که آن را بخرید و نگهش دارید تا در طول زمان ارزشمندتر شود.


اما پیشنهاد می‌شود پیش از هر اقدامی برای سرمایه‌گذاری، مطالعات خود را درباره ارزهای دیجیتال افزایش دهید. پیش از هر اقدامی مطمئن شوید که واقعا می‌دانید بیت کوین چیست . متاسفانه این ارز امروزه در کشور به یکی از جذاب‌ترین موضوعات تبدیل شده. افراد مختلفی بدون آنکه آگاهی زیادی داشته باشند اقدام به خرید یا فروش آن می‌کنند. این در حالی است که اگر از آن‌ها بپرسید بیت کوین چیست نمی‌توانند برایتان توضیح دهند. در نتیجه همین موضوع تعداد زیادی در این راه ضرر کرده‌اند.

 

بیت کوین چیست و بیتکویین چیست ؟!

نام درست bitcoin به فارسی « بیت کوین » است. کلمه « بیت کویین » برای اولین بار در یکی از برنامه های شبکه سه و توسط یکی از مهمانان برنامه آورده شد. بیت کویین بخاطر شباهت این کلمه با کلمه « queen » به معنای ملکه به سوژه شبکه های اجتماعی تبدیل شده است.

 

خرید و فروش بیتکوین سریع است ؟

با توجه به محبوبیت این رمزارز ( بیتکوین ) در دنیا و به خصوص در ایران، نقد شوندگی آن به راحتی امکان‌پذیر است. رابکس به شما این امکان را می‌دهد تا در کوتاه‌ترین زمان و به راحتی بیتکوین خود را بفروشید و یا خریداری فرمایید.



:: برچسب‌ها: بیت کوین , بیت کویین , خرید بیت کوین , فروش بیت کوین , قیمت بیت کوین ,
:: بازدید از این مطلب : 145
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن

تتر چیست ؟

 

 یک تتر برابر است با یک دلار. همیشه !

خرید تتر | فروش تتر

 

تتر چیست ؟

تتر (tether) یک رمزارز ترکیبی پایدار بر پایه ارز دیجیتال فیات است، به این معنی که ارزش آن متصل شده است به ارزش رمز ارز فیات. این توکن (token) در جولای سال ۲۰۱۴ با نام رئال‌کوین (Realcoin) و توسط براک پیرس (Brock Pierce)، ریو کالینز (Reeve Collins) و کرگ سلارز (Craig Sellars) منتشر شد. تتر معروف‌ترین ارز دیجیتال پایدار یا استیبل کوین (stablecoin) در اکوسیستم ارز دیجیتال است. این ارز پس از بیت کوین بیشترین حجم معاملات روزانه را دارد. توکن tether برای اولین بار بر روی بلاک چین بیت کوین با استفاده از یک پلتفرم امنی لایر (Omni Layer) منتشر شد، هرچند از آن زمان تا به امروز این توکن بر روی بلاک چین‌های متفاوت دیگری نیز همچون بلاک چین اتریوم (Ethereum)، ترون (Tron)، ایاس (EOS) و الگوراند (Algorand) نصب شده است. به ازای هر توکن یک دلار توسط شرکت نگه‌داری می‌شود و ادعا می‌شود که آن یک توکن قابل نقد شدن است. از آنجایی که این ذخایر رمز ارز فیات در سیستم بانکداری سنتی است که از توکن‌های تتر(tether) پشتیبانی می‌کند، می‌تواند حفظ شفافیت آن دشوار باشد. بنابراین تتر تلاش می‌کند تا شفافیت کامل را درباره ذخایر خود با انتشار اظهارات مالی و حسابداری و انطباق آن با توکن‌هایی که در بلاک چین‌ها برای همه قابل مشاهده است فراهم کند.

رویدادهای مهم تتر

جولای ۲۰۱۴  | اعلان عمومی رئال کوین توست پیرس، کالینز و سلارز

۶ اکتبر ۲۰۱۴  |  انتشار اولین توکن ها در بلاک چین بیت کوین با استفاده از پلتفرم امنی لایر

۲۰ نوامبر ۲۰۱۴  |  تغییر نام رئال کوین به تتر

ژانویه ۲۰۱۵  |  فراهم شدن امکان معامله تتر (USDT) در صرافی بیت فینکس (Bitfinex) و سایر صرافی‌های ارز دیجیتال به دنبال آن

۵  ژانویه ۲۰۱۸  |  پشتیبانی اتریوم (Ethereum) از توکن‌های USDT

۲۷ نوامبر ۲۰۱۸   |  فراهم شدن امکان خرید توکن USDT به طور مستقیم از افراد و بدون نیاز به صرافی و مبادله ۴  مارس ۲۰۱۹  |  پشتیبانی ترون (TRON) از توکن‌های USDT

۳۱ می ۲۰۱۹  |  پشتیبانی ایاس (EOS)  از توکن‌های USDT

 

تتر در یک نگاه

بیشترین مقدار عرضه –

پروتکل توافقی مبتنی بر اثبات انجام کار (POW)

تاریخ عرضه ۲۰۱۴-۱۱-۲۶

نوع توکن (token)

قیمت عرضه اولیه –

 منبع کد –

وایت پیپر

English Whitepaper

 

وب سایت رسمی

www.tether.to

 

مزایای و ویژگی های قابل توجه تتر (Tether)

تتر کاملا شفاف است.

tether ادعا می‌کند که همواره با حساب‌های ذخیره فیات خود ارزش تترهای در گردش را پشتیبانی می‌کند و برای اثبات این ادعا مرتبا حساب ذخیره فیات خود را حسابرسی می‌کند. با استفاده از الگوریتم prove of reserve هر شخصی می‌تواند مقدار توکن USDT در گردش را با استفاده از ابزارهای معرفی شده در omnichest.info بر روی بلاک چین بیت کوین بررسی کند. مبلغ دلار معادل را نیز می‌تواند با بررسی‌های دوره‌ای ترازنامه‌های بانکی منتشر شده بررسی کرد.

 

فرار از ریسک با استفاده از tether.

این ارز دیجیتال ابزاری مناسب برای یک تریدر برای فرار از خطر و ریسک است. اگر تریدری حس کند که نوسانات یک ارز دیجیتال بالا رفته است و رفتارش غیرقابل پیش‌بینی شده است، به راحتی می‌تواند ارز خود را به tether تبدیل کرده و از این نوسانات فرار کند. به این کار پوشش ریسک گفته می‌شود. علاوه بر این فرد می‌تواند در حساب خود تتر نگه داشته و در زمانی که حس می‌کند ارز دیجیتال دیگری مستعد رشد است به سرعت تتر خود را به آن ارز دیجیتال تبدیل کند.

 

تتر متمرکز است.

بر خلاف بیت کوین و سیستم غیرمتمرکز آن شبکه tether متمرکز است. به این معنا که بخاطر ذخایر فیاتی (تا زمانی که در بانک‌ها نگه‌داری شوند) دولت می‌تواند با اقدامات خود بر آن تاثیر بگذارد.

 

توکن tether باثبات است.

از آنجایی که پشتیبان این ارز فیات (همچون دلار) است، افراد می‌توانند ار مزایای ارز دیجیتال و بلاک چین استفاده کنند و در عین حال نگران نوسانات قیمت ارز دیجیتال خود نیز نباشند.

 

خرید و فروش تتر بدون محدودیت.

معمولا برای خرید و فروش یک ارز دیجیتال در یک صرافی محدودیتی وجود دارد و بالاتر از یک حجم مشخصی نمی‌توان معامله کرد. این در حالی است که هیچ محدودیتی برای مبادله تتر(usdt) در هیچ صرافی‌ای ثبت نشده است. یعنی می‌توان هر مقدار از آن را در هر زمانی به دلار تبدیل کرد.

 

هزینه انتقال تتر صفر است.

به طور کلی هزینه انتقال یک ارز دیجیتال بسیار ناچیز است، این در حالی است که هزینه انتقال این ارز بین دو حساب یا کیف پول صفر است. البته باید گفت که برای تبدیل این ارز به رمز ارز فیات باید کارمزدی را به شرکت منبع داد.

 

برخی از سوالات متداول درباره تتر ؟

مزیت تتر ( USDT ) نسبت به دلار چیست ؟

قیمت تتر نسبت به دلار ثابت است و تغییر نمی‌کند. بنابراین ریسک خرید یا نگهداری آن بسیار پایین است. علاوه بر این با داشتن کیف پول و بدون واسطه بودن، در تچارت و می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. معمولا افراد با تبدیل ارز دیجیتال خود به این ارز سعی می‌کنند تا از ریسک نوسانات قیمت ارزهای دیجیتال دور بمانند. اما شاید بیشترین مزیت این ارز نسبت به دلار آن باشد که می‌توانیم آن را به جای بانک در والت خودمان نگه‌داری کنیم و ارزش پولمان را حفظ کنیم.

خرید تتر در ایران با ریال چگونه ممکن است؟

خوشبختانه چند سالی است که امکان خرید ارزهای دیجیتال در ایران با استفاده از ریال فراهم شده است. در حال حاضر صرافی‌های دیجیتال مختلفی این خدمت را ارائه می‌کنند. رابکس نیز یکی از صرافی‌هایی است که برای مدت طولانی در این بازار فعالیت دارد. این صرافی با ارائه قیمت‌هایی مناسب و ایجاد رابطه‌ای بلند مدت با مشتریان معامله تتر با استفاده از ریال را فراهم کرده است. شما می‌توانید بهترین قیمت تتر را از رابکس بخوانید و در مدتی کوتاه خرید یا فروش خود را انجام دهید.

تتر را در چه کیف پول هایی می‌توان نگه داشت؟

۱. کیف پول Tether کیف پول اصلی تتر یا USDT، همان سایت خود یعنی Tether است. تنها با ثبت نام در این سایت می‌توانید آدرس کیف پول خود را دریافت کنید. البته متاسفانه بخاطر تحریم‌ها کاربران ایرانی نمی‌توانند ثبت نام خود را در این سایت انجام دهند. بنابراین پیشنهاد نمی‌شود از این کیف پول استفاده کنید. آدرس سایت : www.tether.to ۲. کیف پول Tether Free Wallet این کیف پول فقط برای کاربران اندروید قابل استفاده است و به راحتی با مراجعه به سایت اصلی می‌توانید آدرس کیف پولتان را بگیرید. آدرس سایت : Tether Free Wallet ۳. سایر کیف پول ها از صرافی‌های دیجیتال دیگر نیز برای نگهداری تتر خود می‌توانید استفاده کنید. در اغلب این صرافی‌ها تنها با ثبت قادر خواهید بود که نه فقط آدرس کیف پول تتر بلکه آدرس کیف پول سایر ارزهای دیجیتال را نیز داشته باشید. کوینومی، بایننس، بیترکس و پولونیکس نمونه‌ای از این صرافی‌ها هستند.

آیا خرید تتر بدون احراز هویت ممکن است؟

خیر.  خرید و فروش تتر در حوزه ی سرویس های مالی و تکنولوژی ( Fintech ) است. بنابراین برای جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی مثل پول‌شویی و استفاده از کارت های سرقت شده، هویت کاربران باید کاملا مشخص شود. به خاطر همین موضوع همه‌ی صرافی‌های دیجتال معتبری که در ایران فعالیت می‌کنند حتما کاربران خود را احراز هویت می‌کنند.



:: برچسب‌ها: تتر , خرید تتر , فروش تتر , قیمت تتر , رابکس ,
:: بازدید از این مطلب : 166
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 ارديبهشت 1399 | نظرات ()